Verzekering, vergoedingen
en kwaliteit
Bij het aanmeten van een uitwendige borstprothese staat jouw welzijn voorop!
Daar kunnen we ons volledig op focussen omdat de praktische zaken bij ons goed geregeld zijn.
Verzekering
Om in aanmerking te komen voor vergoeding door de zorgverzekeraar moet je bij een eerste aanmeting een zgn. machtiging of verwijsbrief meenemen. Die krijg je meestal mee van de mammapoli en soms van de huisarts.
Vergoedingen
De siliconen borstprotheses die wij aanmeten worden vergoed uit het basispakket van de zorgverzekering. Je hoeft deze dus niet bij ons te betalen. Wij sturen de factuur rechtstreeks naar jouw zorgverzekering. Mocht er nog (verplicht) eigen risico open staan, dan krijg je daarover bericht van je zorgverzekering.
Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars. Onze AGB-code is 76001983.
Enkele zorgverzekeraars vergoeden uit het aanvullend pakket tot een bepaald bedrag protheselingerie, prothesebadmode of een zwemprothese. Dat kun je zelf navragen bij je zorgverzekering. Je aankopen betaal je direct bij ons en je krijgt van ons een factuur die je dan eventueel kunt indienen.
Kwaliteit en zorgverlening
Onze mammacareafdeling wordt jaarlijks getoetst volgens de kwaliteitseisen van de SEMH. Deze Stichting werkt met een certificatieschema dat steeds wordt geactualiseerd. Zo moeten wij voldoen aan allerlei eisen op het gebied van opleiding en deskundigheid, privacy en hygiëne, collectie en dossiervorming. Zie voor meer informatie over de kwaliteitseisen www.semh.info.
Ons mammacareteam bestaat uit drie gediplomeerde mammacare-adviseurs: Leontine van der Bruggen, Janny Schenkel en Alma Spijkerman. Alma werkt uitsluitend op de locatie Hoogeveen; Leontine en Janny werken zowel in Assen als in Hoogeveen. Alle drie hebben ze de vakopleiding gedaan en volgen ze regelmatig bijscholingen.
Nazorg, garantie & klachten
Als je een siliconen borstprothese gaat dragen, dan is dat even wennen. Dat is normaal, het voelt tenslotte anders dan je eigen borst. Maar als je na een paar weken nog niet bent gewend of het idee hebt dat het toch niet helemaal goed zit, neem dan even contact op. Dan kijken we samen nog een keer of we een goede keuze hebben gemaakt.
Wij geven bij alle protheses een onderhoudsadvies. Bij normaal gebruik en onderhoud gaat een prothese minimaal 2 jaar mee. Als er eerder een defect ontstaat, dan nemen we contact op met de leverancier. Als er sprake is van een productiefout, dan geldt normale garantie.
Het kan zijn dat in de tijd dat je de prothese gebruikt, je gewicht verandert. Als daardoor een zichtbaar verschil tussen je borsten ontstaat, adviseren we je om een tussentijdse afspraak te maken.
Als je niet tevreden bent over onze dienstverlening, dan vinden we het prettig als je dat eerst met ons bespreekt. Wij kunnen dan zoeken naar een oplossing en onze kwaliteit verbeteren. Als we er samen niet uitkomen, dan kun je een klacht indienen via www.erisietsmisgegaan.nl.
Wij zijn aangesloten bij de branchevereniging NVMCZ
Laat je vrijblijvend adviseren door onze mammacare-specialisten
Samen zoeken we naar wat bij jóu past – neem contact met ons op.